Jouw leven-portefeuille van Klaverblad naar Lifetri |
Zoals we vorig jaar al vertelden zien wij een mooie toekomst voor de Nederlandse levenmarkt en verheugen wij ons op onze samenwerking. We beloofden je ook regelmatig - en als eerste - op de hoogte te houden van ontwikkelingen bij Lifetri. Daarom een korte update. Het is zover! De eerste polissen gaan over naar Lifetri. Wanneer gaan de verzekeringen over naar Lifetri? Als eerste worden de overlijdensrisicoverzekeringen (exclusief de koopsomvariant) van Klaverblad Levensverzekeringen N.V. overgezet naar de nieuwe systemen van Lifetri. Dit gebeurt op 16 april 2021. Op een later moment dit jaar volgt de rest van de Klaverblad leven-portefeuille. Zodra deze datum bekend is, informeren we je. Tijdens de migratie zijn we natuurlijk afhankelijk van techniek. Mogelijk merken je klanten iets van vertragingen of verstoringen. We vragen hiervoor je begrip. Meer weten? We hebben alvast een overzicht van vragen en antwoorden gemaakt. Als er nieuws is, houden we je op de hoogte via e-mail en op de website Lifetri Intermediair. Met vriendelijke groet, Philippe Wits CEO Lifetri |
|
|
|
Wat betekent de migratie voor jou als intermediair? |
Vragen & antwoorden over de migratie van de overlijdensrisicoverzekeringen (exclusief de koopsomvariant) van Klaverblad Levensverzekeringen N.V. (hieronder: Klaverblad) naar Lifetri. Wat weten mijn klanten? We gaan klanten niet informeren over de overgang van de overlijdensrisicoverzekeringen naar de systemen van Lifetri, aangezien de wijzigingen beperkt zullen zijn voor hen. We vinden het natuurlijk wel belangrijk dat jij als intermediair tijdig op de hoogte bent. Wanneer zien mijn klanten de naamswijziging? Vanaf de eerste migratie communiceren we bij de overlijdensrisicoverzekeringen uit naam van Lifetri. De tenaamstelling van de bankrekeningen blijft Klaverblad. Klanten zien de naam Lifetri bij betaling via acceptgiro, een inhoudelijke wijziging van de verzekering, achterstand van de premiebetaling of bij een verwijzing van Klaverblad naar Lifetri. Hoe incasseert Lifetri premie bij mijn klanten? Vanaf de eerste migratie zullen we premies incasseren uit naam van Klaverblad vanaf het nieuwe bankrekeningnummer NL51 RABO 0360 4685 00. Klanten die via acceptgiro betalen, ontvangen na de migratie een bericht over de nieuwe gegevens op de acceptgiro’s. Heeft een klant zowel een uitvaart- als overlijdensrisicoverzekering van Klaverblad? Dan staan er na de migratie van de overlijdensrisicoverzekeringen twee incasso’s op het bankafschrift van de klant. Dit komt doordat de afschrijving plaatsvindt vanaf verschillende bankrekeningen. Krijg ik als intermediair een nieuw relatienummer? Nee, je relatienummer blijft hetzelfde als bij Klaverblad. Er komt wel een toevoeging bij je relatienummer, voorbeeld: B_01234. Komt er een nieuwe samenwerkingsovereenkomst? Ja, we gaan je later dit jaar nog een nieuwe samenwerkingsovereenkomst aanbieden. Tot die tijd blijft de overeenkomst gelden die je met Klaverblad hebt gesloten. Zodra we meer weten over de uitrol van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst, brengen we je op de hoogte. Waar vind ik mijn rekening-courant, prolongatie- en mutatieborderellen? We werken nu aan een intermediair-portal waarop je al je informatie kunt vinden. Totdat die live gaat sturen we je als tijdelijke oplossing de overzichten van de rekening-courant en borderellen via e-mail. We gebruiken hiervoor hetzelfde e-mailadres als voor deze e-mail. We beschermen de overzichten met een wachtwoord. Daar vertellen we je meer over in een aparte e-mail die we op 19 april naar je sturen. Wat wordt het banknummer voor betaling en ontvangst van saldi rekening-courant? Voor de overlijdensrisicoportefeuille is de bankrekening vanaf de migratie: Klaverblad Levensverzekeringen N.V., NL12 RABO 0360 4694 93. Hoe ontvang ik de komende tijd informatie over mijn portefeuille? Verwerkte mutaties en prolongaties in je portefeuille vind je in onze e-mails met borderellen. Maak je gebruik van ADN via Solera of A-plaza? Je vindt meer informatie bij de veelgestelde vragen verderop in deze e-mail. Wat is de nieuwe POR-code? De POR-code van Lifetri is L030. De POR-code van Klaverblad was K011. Instructies voor het aanpassen van de POR-code worden op 19 april vermeld op het extranet van Klaverblad. Wanneer moet de nieuwe POR-code verwerkt zijn? De informatie over de verwerkingstijd ontvang je op 19 april via het extranet van Klaverblad. Wat verandert er aan mijn ADN-berichten? Als je ADN-postbusnummer bij Klaverblad bekend is, verandert er niets aan het ADN-berichtenverkeer. Wij nemen je informatie gewoon over. Ons Lifetri ADN-postbusnummer is: I094399077074425. Wat verandert er aan mijn digitale EMS-berichten? Deze functionaliteit zal niet beschikbaar zijn via Lifetri. Wanneer kan ik gebruikmaken van de intermediair-portal van Lifetri? We werken er hard aan om de portal in de zomer van 2021 op te leveren. Wat kan ik straks in de intermediair-portal van Lifetri? Op de portal heb je straks inzage in je portefeuille, rekening-courant en mutatie- en prolongatieborderellen. Maar je kunt er ook zelf een aantal mutaties verwerken. Hoe kan ik tot die tijd een overlijdensrisicoverzekering afsluiten? Tot en met woensdag 7 april kun je een ORV via de webmodule van Klaverblad aanvragen. Vanaf 8 april wordt de webmodule uitgeschakeld en is het niet meer mogelijk om nieuwe overlijdensrisicoverzekeringen af te sluiten. Verzekeringen aangevraagd met een ingangsdatum na 14 april maar ingediend vóór 8 april zullen vanaf 19 april worden opgemaakt. Wat gebeurt er met mijn nieuwe aanvraag waar nog geen polisblad voor is afgegeven? Alle aanvragen die al in behandeling zijn, zullen gewoon worden afgerond. Wat gebeurt er met wijzigingen die ik al heb doorgegeven? Wijzigingen die al zijn doorgegeven worden natuurlijk gewoon behandeld. Het kan zijn dat de doorlooptijd iets langer is dan je gewend bent. Meer weten? Tot 16 april: stel je vraag op de wijze zoals je nu gewend bent aan Klaverblad. Vanaf 16 april: op de website van Lifetri vind je de antwoorden op veelgestelde vragen van intermediairs. Waarschijnlijk staat het antwoord op jouw vraag er al tussen. Kom je er toch niet uit? Stuur je vraag via het contactformulier van Lifetri. Dan kun je meteen aangeven waar je vraag over gaat en kunnen we je snel helpen met het juiste antwoord.
Vanaf 16 april kunnen je klanten ook informatie over hun overlijdensrisicoverzekering en de service van Lifetri vinden op onze website Lifetri.nl |
|
|
|
|
|
|
|
|
|