Het is zover! Vanaf 28 maart bedient Lifetri de gehele Klaverblad leven-portefeuille.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Lifetri

maart 2022
Online lezen  |  Afmelden
Uw leven-portefeuille van Klaverblad naar Lifetri

Het is zover! Vanaf 28 maart bedient Lifetri de gehele Klaverblad leven-portefeuille.

Wanneer gaan de verzekeringen over naar Lifetri?

De overlijdensrisicoverzekeringen (exclusief de koopsomvariant) van Klaverblad Levensverzekeringen N.V. zijn op 16 april 2021 overgezet naar onze nieuwe systemen.

Op 25 maart 2022 volgt de rest van de Klaverblad leven-portefeuille. Dit betreft diverse varianten uitvaart- en spaarverzekeringen en de koopsomvariant voor overlijdensrisico.

Tijdens de migratie zijn we natuurlijk afhankelijk van techniek. Mogelijk merken uw klanten iets van vertragingen of verstoringen. We vragen hiervoor uw begrip.

Meer weten?

We hebben alvast een overzicht van vragen en antwoorden gemaakt. Als er nieuws is, houden we u op de hoogte via e-mail en op de website Lifetri Intermediair

Met vriendelijke groet,

Rutger Zomer
COO Lifetri
Wat betekent de migratie voor u als intermediair?

Vragen & antwoorden over de migratie van de leven-portefeuille van Klaverblad Levensverzekeringen N.V. (hieronder: Klaverblad) naar Lifetri. 
 
Wat weten mijn klanten? 
We gaan klanten nog niet informeren over de overgang van de levensverzekeringen naar de systemen van Lifetri, aangezien de wijzigingen voor hen beperkt zullen zijn. We vinden het natuurlijk wel belangrijk dat u als intermediair tijdig op de hoogte bent.  
 
Wanneer zien mijn klanten de naamswijziging? 
Vanaf de migratie communiceren we bij de levensverzekeringen uit naam van Lifetri. De tenaamstelling van de bankrekeningen blijft voorlopig Klaverblad. Klanten zien de naam Lifetri bij betaling via acceptgiro, een inhoudelijke wijziging of bij een achterstand van de premiebetaling.
 
Hoe incasseert Lifetri premie bij mijn klanten? 
Vanaf de migratie zullen we premies incasseren uit naam van Klaverblad vanaf het nieuwe bankrekeningnummer NL51 RABO 0360 4685 00. Klanten die via acceptgiro betalen, ontvangen na de migratie een bericht over de nieuwe gegevens op de acceptgiro’s.  
 
Krijg ik als intermediair een nieuw relatienummer? 
Nee, uw relatienummer blijft hetzelfde als bij Klaverblad. Er komt wel een toevoeging bij uw relatienummer, voorbeeld: B_01234. 
 
Komt er een nieuwe samenwerkingsovereenkomst? 
Ja, we gaan u nog een nieuwe samenwerkingsovereenkomst aanbieden. Tot die tijd blijft de overeenkomst gelden die u met Klaverblad hebt gesloten. Zodra we meer weten over de uitrol van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst, brengen we u op de hoogte.  

Wanneer is de eerste prolongatie vanuit Lifetri?
De prolongatie van mei 2022 is de eerste prolongatie van de uitvaart-portefeuille via Lifetri.

De prolongatie van april 2022 is uitgevoerd door Klaverblad en de betaling of ontvangst zal op de gebruikelijke wijze plaatsvinden via de rekening-courant. De klanten op maatschappij-incasso met automatische afschrijving worden via Lifetri verwerkt zoals gebruikelijk rond premie-vervaldag.

Waar vind ik mijn rekening-courant en prolongatieborderel? 
Deze informatie vindt u op de Lifetri Portal voor Intermediairs.

Inloggen op de Lifetri Intermediair Portal gaat via e-Herkenning.
Ga naar https://intermediair.lifetri.nl/login
Klik op “Inloggen”
Selecteer de instantie waar u e-Herkenning heeft aangevraagd

 Download de handleiding van de Intermediair Portal

Daarnaast verzenden we de overzichten van de rekening-courant en prolongatieborderel voorlopig ook via e-mail. We gebruiken hiervoor hetzelfde e-mailadres als voor deze e-mail. 

De e-mails zijn beveiligd met een wachtwoord dat bestaat uit de postcode van het bezoekadres van de intermediairsvestiging (bijvoorbeeld 0000AA).

Wat wordt het banknummer voor betaling en ontvangst van saldi rekening-courant? 
Voor de totale leven-portefeuille is de bankrekening vanaf de migratie: Klaverblad Levensverzekeringen N.V. NL12 RABO 0360 4694 93. 

Kan ik nieuwe Lifetri verzekeringen afsluiten voor mijn klanten?
Nee, er is geen mogelijkheid om nieuwe verzekeringen te sluiten in de leven-portefeuille.  

Wat is de nieuwe POR-code? 
De POR-code van Lifetri is L030. De POR-code van Klaverblad was K011. Instructies voor het aanpassen van de POR-code worden op 23 maart vermeld op het extranet van Klaverblad. Het hiervoor benodigde bestand is beschikbaar vanaf 28 maart in de bestanden map op het extranet van Klaverblad.
 
Wanneer moet de nieuwe POR-code verwerkt zijn? 
Uiterlijk 12 april 2022 moet de POR-code zijn aangepast in uw administratie systeem.
 
Wat verandert er aan mijn ADN-berichten? 
Als uw ADN-postbusnummer bij Klaverblad bekend is, verandert er niets aan het ADN-berichtenverkeer. Wij nemen uw informatie gewoon over.
Ons Lifetri ADN-postbusnummer is: I094399077074425. 
 
Wat verandert er aan mijn digitale EMS-berichten? 
Deze functionaliteit zal niet beschikbaar zijn via Lifetri. 
  
Wat kan ik in de intermediair-portal van Lifetri? 
Op de portal heeft u inzage in uw portefeuille, rekening-courant en prolongatieborderellen. Maar u kunt er ook zelf een aantal mutaties verwerken. 
  
Wat gebeurt er met wijzigingen die ik al heb doorgegeven? 
Wijzigingen die al zijn doorgegeven worden natuurlijk gewoon behandeld. Het kan zijn dat de doorlooptijd iets langer is dan u gewend bent.  
 
Meer weten? 
Tot 25 maart: stel uw vraag op de manier zoals u gewend bent bij Klaverblad. 
 
Vanaf 28 maart: op de website van Lifetri vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen van intermediairs. Waarschijnlijk staat het antwoord op uw vraag er al tussen.  

Minder telefoon, meer e-mail
Bij Klaverblad was u gewend aan direct telefonisch contact. Bij Lifetri geven we de voorkeur aan contact per e-mail. 

Waarom? E-mail gaat sneller. Want als we uw vraag weten, kunnen we die meteen doorzetten naar de juiste afdeling en krijgt u zo snel mogelijk antwoord of reactie.

Als het nodig is, nemen we natuurlijk alsnog telefonisch contact met u op. 
Vanaf 28 maart 2022 kunnen uw klanten ook informatie over hun uitvaartverzekering en de service van Lifetri vinden op onze website Lifetri.nl

 

Contact
E-mail opties